Získavanie nových zákazníkov vyžaduje kreativitu a vytrvalosť

Nech už podnikáte v čomkoľvek, zrejme sa vám príliš často nestáva, že musíte odháňať zákazníkov od vašich dverí. Získavanie nových klientov nie je vôbec ľahká záležitosť a mnohokrát vyžaduje veľké úsilie, ktoré nie každý ochotne investuje.

Bez prílivu nových zákazníkov začne podnikateľský projekt čoskoro chradnúť a nakoniec vyhorí. Kde teda zákazníkov hľadať a ako si zaistiť, aby sa váš hlas nestratil medzi ostatnými? Poradíme vám pár tipov, ktoré pomôžu komukoľvek udržať a zvýšiť povedomie o sebe v očiach potencionálnych klientov.

Každý kontakt je zlatý

V prvej rade si uvedomte, že každý aktuálny zákazník je pre vašu budúcnosť extrémne dôležitý. Veľké množstvo zákaziek k vám príde len preto, že vás niekto doporučí známym. Musí mať k tomu ale dobrý dôvod! Nezabúdajte na dobrú starostlivosť o zákazníkov. Jedná sa o kľúčový aspekt každého biznisu. Otázky neodbíjajte krátkym trojslovným emailom a namiesto toho s klientami komunikujte často a do hĺbky (samozrejme hovoríme o obchodných záležitostiach). Ideálnym nástrojom pre dlhodobú komunikáciu s aktuálnymi zákazníkmi je pravidelný newsletter. Ten vám umožní oznámiť klientom aktuálne novinky a vyzdvihnúť vaše silné stránky.

Hýčkajte si aj kontakty od ľudí, ktorí vašimi klientami zatiaľ nie sú. Ak vám do schránky padne otázka od potencionálneho zákazníka a potom nastane ticho, nebojte sa po pár dňoch spýtať, či môžete byť stále nejako nápomocný. Vytrvalosť sa v marketingu aj v starostlivosti o zákazníkov rozhodne vypláca.

Neviažte sa na jeden kanál komunikácie

Mať pre svoje podnikanie webovú stránku je dnes povinnosť a bez nej sa pohybujete v marketingovom praveku. Prečo ale nerozhodiť siete ešte ďalej? Využite silu sociálnych médií a pre účely vašej činnosti si vytvorte profil na Instagrame, Facebooku či Youtube. Čím lepšie dokážete prezentovať svoje výsledky na širokom množstve komunikačných kanálov, tým lepšie. Nemusíte pritom na sociálnych sieťach hovoriť len o svojej práci. Špeciálne znalosti znamenajú, že sa o ne môžete podeliť s ostatnými a prilákať tak ľudí, ktorí by o vašej činnosti vôbec nemuseli vedieť. Buďte viditeľní aj na odborných fórach, ako zdroj expertnej pomoci.

Buďte dynamickí a nebojte sa zmeny

Svoje profily a webové stránky obmieňajte a naplňujte dobrým obsahom. Nie je nič smutnejšieho (a odpudivejšieho pre zákazníkov) ako prísť na stránku, ktorá vyzerá, že sa jej nik nedotkol od roku 1995. Využívajte krátkodobých akcií, ktoré môžete propagovať na všetkých svojich kanáloch. Skvele sa k tomu hodia napríklad súťaže o vaše výrobky alebo o zľavy na vaše služby. Samozrejme existujú i online nástroje, ktoré vás dokážu spojiť so zákazníkmi. A vy by ste ich mali využívať naplno. Ideálnu online službu pre získanie nových klientov predstavuje AAADopyt. Po registrácii získate prístup ku kontaktom pri relevantných zákazkách, ktoré máte možnosť realizovať. Zákazníci tak prídu za vami.

Skrátka neusínajte na marketingových vavrínoch a neustále sa snažte zákazníkov niečím nalákať namiesto čakania na to, kedy na vás ľudia náhodou narazia.

Dočítané? Registrujte sa a podnikajte na 100 %!

S vyššie zmienenými radami a prílivom nových zákazníkov z AAADopyt.sk pre Vás bude podnikanie hračka. Neveríte? Za posledný mesiac sme dodávateľom priniesli 1 000 dopytov v hodnote cez 5 000 000 €.

Získajte náskok v podnikaní a zanechajte nám na seba kontakt. Ozveme sa Vám späť ohľadne registrácie.

Odoslaním súhlasíte s podmienkam ochrany osobných údajov